*** Tanfolyamkezdés 2024 *** LIJAK, Húsvét márc. 29 - ápr. 1. *** MACEDÓNIA, május 14-20. ***                                             ***  BASSANO del Grappa ;), április 17-21.  ***  FW Klubestek, előadás-sorozat  ***  1% *** 

MONACO,  Monte Carlo

   *** 30. jubileumi "kiadás"! ***


See you ... over the http://www.family-studios.com/cheapest-avodart-in-uk water... ;-)



Biztonságtechnikával!

                                                  KATT IDE egy kisfilmhez


A néhány éve időszakosan lezárt Monaco úgy tűnik immár stabilan visszatért életünkbe... Ismét BIZTONSÁGTECHNIKÁVAL!  Immáron 30. éve(!) jár vissza csapatunk ide, és méltán egyik kedvenc évadnyitó helyszíne pilótáinknak.
Roquebrune-Cap-Martin (mert valójában Franciaországnak e Monacohoz közel eső csücskében vagyunk) mikroklímája a téli időszakban is repülhető, kellemes időjárást biztosít.
Szállásunk közvetlen a leszálló öble fölött található.

A Fly Away kiemelten ügyel arra, hogy a tőle megszokott, magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa Monacoban is.

1
. Éppen ezért pl. a 6 fősnek elnevezett apartmanokban a normál ár esetében mi csak 4 főt helyezünk el, mert az 1 db franciaágy, a folyosón található 1 db emeletes ágy, és az 1 db kihúzható, kisméretű kanapéágy szerintünk kényelmesen maximum 4 fő befogadására alkalmas.

2. Lehetőséget adunk 'fapados' elhelyezéssel is a részvételre azoknak, akiknek az ár többet számít, mint a kényelem. A részvételi díj így lényegesen olcsóbb! (részletek lentebb)

3. A felszállításokat saját kisbuszokkal, naponta többször folyamatosan biztosítjuk. A helyi felszállítós járat (nem ingyenes!) ugyanis heti 2 napon nem közlekedik, és mindössze 20 fős kapacitással napi 4 kötött időpontban jár. Tapasztalataink szerint legtöbbször a helyi pilóták létszámának és igényeinek kielégítésére sem elégséges...

4. Vállaljuk azt, hogy folyamatosan legalább 2 oktató felügyeletét biztosítjuk - ami immár alapfeltétele annak, hogy azok a pilóták, akik még csak A-vizsgával rendelkeznek, repülhessenek Monacoban!

5. No és a BIZTONSÁGTECHNIKA! - Ahogy régen mindig kezdtük az évet
:-) Ismét - Simonics Péter felügyeletével.
Lehetőséget adunk a B-vizsga gyakorlati részének teljesítésére, és komplett biztonságtechnikára is, mindenkinek egyéni tapasztalatához, igényéhez, képességeihez igazítva - az RDS (Real Danger Symulation) programnak megfelelően.


Időpont


2024. január 13-20. (szombet-szombat)


indulás: pénteken este


Jelentkezési határidő 

A túrán fix számú kisbuszos és fix számú saját autóval igénybe vehető hely van. A létszámot jelentkezési sorrendbe
n töltjük.
Ugyanígy meghatározott számban fogadunk el 'biztonságtechnikás' és 'csak repülős' jelentkezéseket.
 


Helyszín 

Monaco, Monte Carlo
Roquebrune Cap Martin - Mont Gros


Utazási infók  

Távolság: kb. 1300 km

Utazás kisbuszokban és egyénileg (mindkét változatra fix számú helyet tudunk biztosítani.)
Útiköltség: kb. 170 EUR / fő oda-vissza (az üzemanyagárak változása az útiköltséget még befolyásolhatja!)


Indulás:
péntek e
ste a BAH-csomóponttól
Találkozó kint: szombaton délelőtt a Golf Blue előtt
Várható visszaérkezés:
szombat este/éjszaka


Túra jellege

- biztonságtechnika
- termikrepülés, lejtőszelezés



A TÚRA  

Iskolánk 1994 óta szervez utakat Monaco-ba. Helyismeretünk, tapasztalatunk és kapcsolataink mind segítenek abban, hogy korrekt lebonyolításban, biztonságos és nem utolsósorban sikeres repülésekben és újabb szakmai tapasztalatokban részesüljön minden pilótánk.

A képzést esténként előadásokkal egészítjük ki, hogy az elmélet és a gyakorlat egymásra épülve garantálja az alaposabb tu
dást és a tudatosabb repülést.


BIZTONSÁGTECHNIKA

Biztonságtechnikai táborunk programja személyre szabott. Lehetőség van a B-vizsga gyakorlati részét letenni (és természetesen kint, avagy előtte itthon megírhatjátok a hozzá kapcsolódó elméleti vizsgát is, amihez szintén tartunk előzetes felkészítést), és komplett biztonságtechnikára is - mindenkinek egyéni tapasztalatához, igényéhez, képességeihez igazítva.

Programunkat az RDS (Real Danger Simulation = a valódi veszély szimulálása) programnak megfelelően, a lehető legbiztonságosabb és hatékonyabb keretek között, megfelelő mentőcsónak biztosítással és mentőmellénnyel végzik a résztvevők akár 6 napon keresztül.

A biztonságtechnika (és a gyakorlati B-vizsga) célja ugyanis nem az, hogy a vészhelyzeteket csupán előidézni tanuljátok meg egy-két alkalom alatt… Sokkal inkább az a célunk, hogy hosszas, többszöri gyakorlás alatt valós, élő helyzetekben, aktívabb időjárási körülmények között repülve is alkalmazható reakciókészség alakuljon ki bennetek a gyakoribb vészhelyzetek kezelése és magasságvesztő manőverek alkalmazása terén. 
A biztonságtechnika (és a B-vizsga) valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.   

 Ehhez egy-egy manővert, vagy vészhelyzetet sok-sok alkalommal kell gyakorolni...


Fly Away - biztonságtechnika

A tábor a Fly Away Siklóernyős Iskola nagy hagyományokkal rendelkező biztonságtechnikáinak repülési lehetőséggel kibővített, egyhetes nyár
i változata.

Iskolánk vezető oktatója, Simonics Péter a NOVA  "team" pilótája, a speciális „mesterfogásokra” és nem utolsó sorban a mentális biztonságra oktatja a résztvevőket.

mentőernyő dobásEnnek a biztonságtechnikai oktatásnak most ismét Monaco ad otthont, ahol megfelelő mentőcsónak és mentőmellény áll a résztvevők rendelkezésére. A pilóták a startot követően megfelelő magasságban érik el a víz feletti pozíciót, ami lehetőséget ad, hogy többször végrehajtsák a gyakorolni kívánt manővereket, illetve újra és újra előidézhessék a vészhelyzeteket.

Ez a fajta intenzív biztonságtechnikai oktatás a fejlettebb siklóernyős területeken nagy múltra tekint vissza. Az egyhetes program alatt a résztvevők egy dinamikus, célirányos, személyre szabott kiképzésen vesznek részt. Az egymásra épülő manőverek folyamatos gyakorlása mindenkinek segít, hogy a valódi veszélyhelyzetekben az itt megszerezett készséget alkalmazni is tudja.

A víz felett  végrehajtott  manőverek rádió irányítással, csónakbiztosítással,  automata (kis térfogatú) mentőmellény használatával történnek. Mivel kiképzési koncepciónk itt is, a már jól  bevált  RDS  (Real Danger Simulation) alapján  történik, mindenki, képzettségi szintjétől függetlenül  részt vehet  táborunkon.

Az általános tananyag mellett a személyre szabott gyakorlatok garantálják a továbbiakban a megnövekedett  biztonságérzettel  történő, stresszmentes repülést.

„Kétféle ember van. Az egyik már c
sinált full stall-t, a másik egy óra múlva túl lesz rajta. Ezek közé tartozol te is…”

Általában a siklóernyősök kis szorongással és félelemmel  szánják el magukat  egy biztonságtechnikai oktatásra. Az általunk szervezett „RDS” rendszerű képzés nagy hangsúlyt helyez a biztonságra. A pilóták továbbfejlődését Simonics Péter irányítja, aki professzionális biztonságtechnikai oktató, immár 25 éves képzési tapasztalattal a háta mögött.

A gyakorlati végrehajtásokat megelőző elméleti oktatáson részletesen átbeszéljük a manőverek felépítését, a szimulálás szakaszait, ezek veszélyeit és a korrekciót. A  képzés alatt gyakrabban  előforduló úgynevezett  típushibákról  készült – sok év tapasztalatát átfogó -  videó elemzése mindenki számára  kézzelfogható segítséget nyújt a korrekt, biztonságos gyakorláshoz.
Természetesen minden  gyakorlatot rádió irányítással, mentőmellényben, csónakbiztosítással hajtunk végre.


Minden résztvevő számára  garantáljuk, hogy a képzés után megnövekedett biztonságérzettel, nagyobb komfortérzettel repül majd. A gyakorlatok logikusan  egymásra épülnek, ezért már a gyakorlatok sorrendje is szavatolja a biztonságos kiképzést. Mindenki felszerelését az első repülés előtt átvizsgáljuk.
A maximális biztonság és a minőségi képzés mellett további célunk, hogy tanfolyamunk után a pilóta tudása, az ernyő és a beülő "találkozzanak"…

Biztonságtechnikai oktatásunk  tartalmazza a „B” vizsga követelményeit is.
Táborunkon - amennyiben erre igény van - német és angol nyelven is click now oktatunk.


fülcsukás A biztonságtechnika elméleti anyaga

-  Mi a veszélyhelyzet?
-  a veszélyhelyzetek típusai,
-  a veszélyhelyzetek felépítése,
-  a szimulálás szakaszai,
-  a korrekció szakaszai,

-  tipikusan előforduló hibák,

 -  a mentőernyők típusai, használata,

-  mentális felkészülés,
-  oktató videó filmek.


merülő spirál Gyakorlati anyag

-  hintáztatás / hossztengely mentén,
-  hintáztatás / kereszttengely mentén,
-  gyorsítás,
-  oldalcsukás trimm sebességen és kigyorsítva,
-  fronstall,
-  fullstall,
-  negatív kanyar,
-  zsákesés,
-  fülcsukás,
-  B-stall,
-  merülőspirál,
-  különleges helyzetek, befűződés, twist, mentőernyőnyitás...



Repülhető napok
****


Időjárás
****
  


Starthely, leszálló *****  

A starthely mintaszerű - szőnyeggel fedett, alagcsövezett, két irányban is jól startolható.
Keleties irányban van még egy kisebb, füves starthely, de az is megoldható bárki számára. 

A leszálló közvetlenül a tengerparton van egy öbölben - a szállástól sétatávolságra.


Nehézségi szint  **

A táborra bárki, képzési szintjétől függetlenül jelentkezhet (minimum A-vizsga), mert a repülésbiztonság vagy a termikrepülési ismeretek megszerzése vagy még alaposabb elsajátítása minden pilótának egyformán fontos.


Transzfer
 ****

A transzfert a leszálló és a starthely között saját kisbuszokkal folyamatosan biztosítjuk - ennek költségét a részvételi díj természetesen tartalmazza.

(A helyi buszjárat közlekedik ugyan, de egy héten két napon nem jár, nem ingyenes, csupán négy kötött időpontban és korlátozott kapacitással áll rendelkezésre, ami a tapasztalatok szerint a helyi pilóták kiszolgálására sem elégséges mindig...)

Egyéb programlehetőségek 
**** 

Monaco környékén ne lenne???
Monacoi Hercegség, Monte Carlo Casino, Forma I. helyszín, Oceanográfiai Múzeum..
Vagy távolabb szökkenve, ha gátolná az idő a repülést: Eze vára, Nizza, Cannes... és a francia part végtelen csodái...







Szállás
 ***
 

A Golf Bleu apartman házban (4)-6-8 fős apartmanokban - normál ár esetén ágyneművel együtt.

6 fős apartmanban csak 4 főt (egy hálószoba franciaággyal, egy emeletes ágy a folyosón, egy kihúzható kis kanapéágy a konyha-nappaliban) helyezünk el.
A 8 fős apartmanban csak 6 főt (egy hálószoba franciaággyal, egy kis szoba két emeletes ággyal, egy kihúzható kis kanapéágy a konyha-nappaliban) helyezünk el.

'Fapados'
elhelyezés - az apartman max. létszámának megfelelő embert költöztetünk egy apartmanba. Ebben az esetben a díj az ágyneműt nem tartalmazza, hálózsákkal készüljetek! Így kétségkívül zsufibb, de jelentősen olcsóbb a részvétel... 

Természetesen lehetőséget biztosítunk arra is, hogy párok, házasok stb... csak önállóan lakjanak egy studioban. A Studio egyhelyiséges, konyhás szállás fürdőszobával. (felár lentebb)


Étkezés 

önellátás
Az apartmanok konyhája felszerelt. Edények vannak. Tűzhely és mikro van, de sütő nincs!



Mennyibe kerül a túra? 

- pilótáknak -  430 EUR / pilóta                       - hozzátartozók - 390 EUR / fő
- 'fapados' elhelyezéssel  - 390 EUR / pilóta     - hozzátartozók - 350 EUR / fő
'Fapados' elhelyezést abban az esetben tudunk csak biztosítani, ha legalább 4 fő jelentkezik erre a változatra.

- 2 fős felár - 135 EUR / fő

- biztonságtechnika - 190 EUR / pilóta


Mit tartalmaz az ár? 

     -  túraszervezés, 
     -  7 éjszaka szállás apartmanokban, önellátással, ágyneművel,
     -  felszállítás a starthelyre naponta többször,
     -  min. 2 oktató folyamatos felügyelete a starthelyen és a leszállóban, amivel biztosítjuk, hogy a helyi szabályoknak megfelelően akár még csak A-vizsgával rendelkező pilóták is jelentkezhetnek a túránkra!
     -  rádióirányítás,
     -  helyszínismeret,
     -  meteo-figyelés, időjárás előrejelzés,
     -  elméleti oktatás
     -  stb.


Egyéb költségek

     -  étkezések,
     -  kiutazás (kisbuszainkban korlátozott számú helyet tudunk biztosítani) - útiköltség kb. 170 EUR / fő oda-vissza,
     -  mentőmellény töltet (csak akkor kell kifizetni a pótlást, ha vizet ér és felrobban) - 30 EUR
     -  a wifi immár ingyenes, nem kell apartmanonként fizetni, ahogy korábban kellett :)
     -  utastbiztosítás, amely kiterjed siklóernyőzésre is
     -  takarítási díj - kb. 30 EUR / óra / apartman - ha valaki nem tudná hogyan működik a mosogatószivacs és a cirokseprű :-) vagyis csak a koszosan hagyott apartmanok után kérik...
 
Részvételi feltételek 

Az általános részvételi feltételekhez KATT IDE

Fizetési feltételek:
- 30% előleg, a fennmaradó díjat a helyszínen kérjük rendezni.


Túravezető(k)

Simonics Péter - biztonságtechnikai szakoktató


Útitársak 




Figyelem: per pillanat mindenféle személyes és adatvédelmi okok összességeként nem közlünk név szerinti utaslistákat. A csapatot ismerve azonban megbízhatsz benne, hogy lesznek jó arcok a résztvevők között, illetve privátban érdeklődhetsz nálunk ;)