Payday loans
                   *** MEDUNO, augusztus 16-20. *** Tisza-tó, biztonságtechnika *** LIJAK, október 20-23. ***                             ***  1%  ***  Tanfolyamkezdés  *** Fly Away előadások  ***  Nyárindító Kedvezmény  *** English *** Deutsch *** 

BIZTONSÁGTECHNIKA


a Tisza-tónál!





Jelentkezés a lenti adatokkal a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen.                                             


Megvalósult egyik nagy álmunk: biztonságtechnikát szervezhetünk Magyarország határain belül, korrekt csónak-biztosítással, víz fölött!

A helyszín pedig hazánk egyik leggyönyörűbb természeti tája, a vadregényes élővilággal büszkélkedő Tisza-tó. Fogadjátok szeretettel az új helyszínt!


Nagyon sok munkánk, tervünk, álmunk van a hazai biztonságtechnika lehetőségének előkészítésében. Kérjük, tiszteljétek ezt meg ti is azzal, hogy tökéletesen rendezett háttérrel, felkészülten jelentkeztek, a helyszínen pedig betartjátok a szabályokat. Igyekezzünk hosszú távra megőrizni ezt a csodás lehetőséget!

A Fly Away kiemelten ügyel arra, hogy a tőle megszokott, magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa a Tisza-tónál is: motorcsónakos felügyelet, robbanópatronos biztonsági mentőmellény, elméleti felkészítés, a helyszínen pedig több oktató segíti a minél gördülékenyebb, hatékonyabb, hangulatosabb biztonságtechnikát.

Képzéseinket kis létszámú turnusokban szervezzük, napi legalább háromszori csörléssel. 

A csörlés hagyományos módon, tehát szárazföldön és a szárazföld felett zajlik!  A csörlés végén kerül a pilóta a víz fölé, ezért úgy mint bárhol máshol, a hagyományos csörléshez szükséges képzettség és kioldó kell! 

A program
az RDS (Real Danger Symulation) programnak megfelelően személyre szabott, Simonics Péter biztonságtechnikai szakoktató irányításával zajlik.

Tapasztalatodhoz, képességeidhez, igényeidhez igazodva több "csomag" közül is választhatsz!  
- B-vizsga gyakorlati elemei (az önálló pilóta jogosítás megszerzéséhez),
- teljes biztonságtechnika (haladó elemek gyakorlása),
- ernyőpróba (ismerkedés új ernyővel),
- átmozgatás (rutinszerzés, már ismert elemek felfrissítése; a DHV évente ajánlja),
- "no-fear" (ha már volt problémád egy vészhelyzettel, vagy tartasz valamitől konkrétan, akkor koncentrálhatunk a megoldáshoz szükséges képességek rutinszerű elsajátítására).


Periódusok


Egy-egy kiírt periódus nem azt jelenti, hogy közben minden napra tervezünk biztonságtechnikát, hanem azt, hogy az első két napra, amikor az Időjárás megfelelő. A hosszabb periódusokkal igyekszünk elegendő alkalmat hagyni a megfelelő időjárási körülményekre.
Természetesen, ha ennél több ideális nap van, akkor nem kizárt, hogy több BT-t bonyolítunk le egy periódusban.

1. periódus

június 27 - július 1.

2. periódus
július 13-19.


Jelentkezési határidő 

A résztvevők száma minden napon korlátozott - kis létszámú turnusokat szervezünk!
A helyeket a jelentkezések sorrendjében töltjük.


Helyszín 

Tisza-tó


Utazási infók  

Utazás egyénileg. Ha nem találsz fuvart, jelezd, és igyekszünk összekötni valakivel, aki autóval, üres hellyel indul útnak.

Találkozó: 8.30-kor a Tisza-tónál - a találkozó pontos helyszínéhez koordinátákat küldünk


Túra jellege

biztonságtechnika csörlésből


BIZTONSÁGTECHNIKA

Iskolánk ve zető oktatója, Simonics Péter professzionális biztonságtechnikai szakoktató, immár 26 éves képzési tapasztalattal a háta mögött, emellett a NOVA tesztpilótájaként is dolgozott. Speciális „mesterfogásokra” és nem utolsó sorban a mentális biztonságra oktatja a résztvevőket.

Programunkat az RDS (Real Danger Simulation = a valódi veszély szimulálása) programnak m
egfelelően, a lehető legbiztonságosabb és hatékonyabb keretek között, megfelelő mentőcsónak biztosítással és mentőmellénnyel végzik a résztvevők.

A biztonságtechnika (és a gyakorlati B-vizsga) célja nem az, hogy a vészhelyzeteket csupán előidézni tanuljátok meg egy-két alkalom alatt… Sokkal inkább az a célunk, hogy hosszas, többszöri gyakorlás alatt valós, élő helyzetekben, aktívabb időjárási körülmények között repülve is alkalmazható tapasztalat és reakciókészség alakuljon ki bennetek a gyakoribb vészhelyzetek kezelése és magasságvesztő manőverek alkalmazása terén. 
A biztonságtechnika (és a B-vizsga) valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő, stresszmentes repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.   

 Ehhez egy-egy manővert, vagy vészhelyzetet sok-sok alkalommal kell gyakorolni...


Választható programjaink

Biztonságtechnikai programunk személyre szabott, többféle "csomag" közül választhatsz.

A gyakorlati végrehajtásokat megelőző elméleti oktatáson részletesen átbeszéljük a manőverek felépítését, a szimulálás szakaszait, ezek veszélyeit és a korrekciót. A  képzés alatt gyakrabban  előforduló úgynevezett  típushibákról  készült – sok év tapasztalatát átfogó -  videó elemzése mindenki számára  kézzelfogható segítséget nyújt a korrekt, biztonságos gyakorláshoz.
Természetesen minden gyakorlatot rádióirán
yítással, mentőmellényben, csónakbiztosítással hajtunk végre.

Minden résztvevő számára  garantáljuk, hogy a képzés után megnövekedett biztonságérzettel, nagyobb komfortérzettel repül majd. A gyakorlatok logikusan  egymásra épülnek, ezért már a gyakorlatok sorrendje is szavatolja a biztonságos kiképzést. Mindenki felszerelését az első repülés előtt átvizsgáljuk.
A maximális biztonság és a minőségi képzés mellett további célunk, hogy tanfolyamunk után a pilóta tudása, az ernyő és a beülő "találkozzanak"…

1. B-VIZSGA
2 napos program
Lehetőséget adunk a B-vizsga gyakorlati elemeinek begyakorlására, a vizsga gyakorlati részének teljesítésére. A magasságleépítő manőverek biztonságos körülmények között történő elsajátítása és a leggyakrabban előforduló vészhelyzetek rutinszerű kezelése alapvető fontossággal bírnak az aktív időben, önállóan történő repüléshez. Ne felejtsd el: a B-vizsga valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő, stresszmentes repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.

2. BIZTONSÁGTECHNIKA
2 napos program
A haladó elemek gyakorlása az ernyőkezelésnek egy magasabb szintje. Alapvető fontosságú, ha tandempilóta vagy oktató szeretnél lenni, de elvégezheted a programot "csak" önmagad miatt, hiszen mindenképpen növeli repülésed biztonságát.


3. ERNYŐPRÓBA
1 vagy 2 napos program
Új ernyőddel érdemes minél jobban, minél korábban összeismerkedni.
Az egyes manőverekben nagy különbséget mutathatnak a különböző típusok, akár még az alsóbb biztonsági osztályokban is. Szintugrásnál azonban rendre hevesebb reakciókkal kell megbarátkoznia a pilótának. Komoly előnyt jelent a levegőben, ha ez az ismerkedés biztonságos körülmények között történik, és az első "hűha-élmények" nem egy repülés közben, téthelyzetben érnek.
A program javasolt hossza függ a tudásszintedtől, rutinodtól, illetve a váltás mértékétől. 

4. ÁTMOZGATÁS
1 napos program
Részt vettél már B-vizsgán, biztonságtechnikán, mégis úgy érzed, hogy nincs a kisujjadban a magasságleépítő manőverek alkalmazása és a vészhelyzetek kezelése? Igazad van! A DHV ajánlása szerint évente javasolt a gyakorlati ismeretek felfrissítése, a rutin elmélyítése.
Egynapos programunk keretében eddigi tapasztalatodra, kívánságodra építve segítünk a lehető leghatékonyabban fejleszteni ernyőkezelési rutinod.

5. NO-FEAR
1 napos program
Ahogy Yoda Mester is megmondta: a félelem az Erő sötét oldala! Mégis, mindannyian szembenézünk vele valamikor... Csontig hatoló felismerés, amikor a csukott ernyő mögött nem a kék ég, hanem egy istálló szolgáltatja a hátteret...
Problémád adódott egy vészhelyzettel,
vagy tartasz valamitől konkrétan? Nem vagy egyedül ezzel. A megoldás felé a beismerés az első lépés, a második pedig a kellő gyakorlat megszerzése. Jelen programunkban lépésről lépésre építjük fel azokat a készségeket, amelyek a problémás helyzetben a megoldást szolgálják, és igyekszünk a beidegződés szintjéig elmélyíteni a rutint. Célunk, hogy olyan valódi tudást adjunk a kezedbe, amely stresszmentessé és biztonságossá teszi a repülésed, hogy nyitott szívvel csodálkozhass rá az alattad térképként elterülő tájra!

Táborunkon - amennyiben erre igény van - német és angol nyelven is oktatunk.


A biztonságtechnika elméleti anyaga

-  Mi a veszélyhelyzet?
-  a veszélyhelyzetek típusa
i,
-  a veszélyhelyzetek felépítése,

 -  a szimulálás szakaszai,
-  a korrekció szakaszai,

 -  tipikusan előforduló hibák,
-  a mentőernyők típusai, használata,

-  mentális felkészülés,
-  oktató videó filmek.


Gyakorlati anyag

 -  hintáztatás / hossztengely mentén,
-  hintáztatás / kereszttengely mentén,
-  gyorsítás,
-  oldalcsukás trimmsebességen és kigyorsítva,
-  front stall,
-  full-stall,
-  negatív kanyar,
-  zsákesés,

-  fülcsukás,
-  B-stall,
-  merülőspirál,

-  különleges helyzetek, befűződés, twist, mentőernyőnyitás...


Repülhető napok
***


Időjárás
***
 


Starthely, leszálló **** 

A biztonságtechnikát csörlésből bonyolítjuk, a leszálláshoz kellő méretű füves terület áll rendelkezésre.

Nehézségi szint  ** - *****

A táborra bárki, képzési szintjétől függetlenül jelentkezhet (minimum Gyakorló Pilóta), mert a repülésbiztonság és az ernyőkezelési rutin megszerzése vagy még alaposabb elsajátítása minden pilótának egyformán fontos.


Egyéb programlehetőségek 
****

Ha túlzottan felhevülsz az izgalomtól vagy a nyár melegétől, akkor csak néhány lépés, és máris lehűtheted magad a Tisza-tó vizében. (Figyelem! Ez ernyő nélkül, csupán fürdőruhában mindig kellemesebb!)
Vagy két gyakorlatsor között ismerkedhetsz a Tisza-tó gazdag élővilágával, csónakázhatsz, ami persze a kísérőknek is kiváló lehetőség.
Esetleg csak egyszerűen napozz, és töltsd fel az "elemeket"... Vagy nézd a napozókat...


Szállás
 **
 

Kempingben vagy közeli, egyszerű panziókban. Jelezd melyik változat lenne szimpatikus, a megszervezésében segítünk a kis csapatnak.


Étkezés 

önellátás

Mennyibe kerül a túra?

Egynapos program:  32.000.-Ft

Kétnapos program:  58.000.-Ft

Ha a kétnapos programot szabadidőd vagy az időjárás miatt megbontva teljesíted, akkor az első nap díja 32.000.-Ft, a második nap 26.000.-Ft


Mit tartalmaz az ár? 
     -  a választott biztonságtechnikai programot,
     -  a csörléseket (napi legalább 3 alkalommal),
     -  szervezési díj,
     -  motorcsónakos biztosítás,
     -  kistérfogatú, robbanótöltetes mentőmellény használata,
     -  meteo-figyelés, időjárás előrejelzés,
     -  elméleti oktatás, felkészítés,

     -  B-vizsga esetén az elméleti vizsgát is, 
     -  stb.


Egyéb költségek

     -  étkezések,
     -  utazás,
     -  szállás,
     -  mentőmellény töltet (csak akkor kell kifizetni a pótlást, ha vizet ér és felrobban) - 8.000.-Ft



Fizetés feltételek 

Előleg: 30%, ami a biztonságtechnikát megelőző klubesten fizetendő. A díj fennmaradó részét a helyszínen kell fizetni. A lefoglalt és a programot megelőzően legalább 3 nappal előbb, írásban le nem mondott helyek esetében a befizetett előleget nem tudjuk visszatéríteni, ha a helyet nem tudjuk betölteni.



Részvételi feltételek 


- csörlőzhető minősítés,
- érvényes pilóta papírok,
- kötelező felelősségbiztosítás az ernyőn,
- érvényes repülőorvosi vizsgálat (legalább LAPL),
- kitöltött növendéknapló / repülési napló a helyszínen,
- teljes felszerelés (mentőernyő is!!),
- rádió feltöltött aksikkal, friss elemmel,


A jelentkezéshez szükséges adatok

- választott turnus (dátum) - hétköznapok esetén a megjelölt hét első két jó időjárású napját használjuk!
- név
- email
- telefonszám
- a választott program
- utazás (saját kocsi x hellyel / fuvart keresel)
- szállás (sátorozol vagy panzió)
- ernyőd adatai (gyártó, típus, évjárat, méret, szín)
- születési dátum,
- testsúlyod
- tapasztalat (repült óráid összesen; repült óráid az elmúlt egy évben; repült óráid ezzel az ernyővel)
- mióta repülsz (év)
- legmagasabb jogosításod és megszerzésének dátuma,
- vettél-e már részt BT-n (kivel, mikor, hol).


Biztonságtechnikai szakoktató

Simonics Péter


Résztvevők

2. periódus

1. turnus

Balogh György
Budai József
Csatári Norbert
Ekbauer Róbert
Kalivoda Árpád
Nyerges Kristóf
Pajor András
Szalay Tibor
Ujfalusy György

2. turnus

Balogh Ádám
Barta Levente
Csendes Áron
Cservenák János
Komjáti Bálint
Nagy Fülöp
Pataky Attila
Urbán Imre

(Egy csoport maximum létszáma 9  fő!)

Figyelem: A résztvevők listáját az interneten csupán két-három hetente frissítjük, így előfordulhat, hogy nem teljes a névsor. Nem az internetes listát használjuk adatbázisként, ez csak segítséget ad nektek, hogy találtok-e barátokat, ismerősöket a társasában ;-)