Főmenü
Világcsúcsunk története
FlyAway
SERIAL CUP 2018 BESZÁMOLÓ Nagy örömmel futottunk neki az évnek, hiszen először volt alkalmunk arra, hogy támogatásban részesítsük néhány távrepülő versenyzés iránt érdeklődő pilótánkat. Simonics Péter csapatvezetőnkként - no és versenyzőként - vett rész a Serial Cup 2018 versenyen. Az ő tollából olvashatjátok most ezt a beszámolót: "Tolmin, az örök… Néha mindent ígér, aztán mindent elvesz, aztán minden megad… Így volt ez most is. De hát nem Tolmin ilyen, hanem maga a repülés… A fanatikus pilóták már a péntekre eljöttek, annak ellenére, hogy sem erre a napra, sem a folytatásra nem ígértek túl sok jót a meteorológusok… Sajnos az első napot 35 perccel a pilon után lefújták. Ugyan zivatar nem ért oda, de a kurzuson arrébb már komoly csapadék hullott. Mivel nem telt el a kötelező egy óra a start nyitása után, így ugyan Gasper megállította feladatot, de nem lett érvényes. (A FAI-szabály szerint akkor lehet a 'race to 403 ForbiddenRequest forbidden by administrative rules. goal' típusú feladatot stoppolni, ha a startpilon nyitása óta legalább egy óra letelt…(Section 7)Sokan hazamentek a hétvégére, mert a szombati és a vasárnapi repülés esélye eleve kizárt volt. De aztán! Jött a hétfő és jöttek a pilóták, és jött a jó idő. 4 érvényes, remekül repülhető versenynapot kaptunk az elszántságunkért és türelmünkért cserébe… Nem is akármilyeneket! A kicsit stabil rétegződésből a napok múltával egyre jobb idő lett. Bár néha kissé butára sikerültek a feladatok és az új rendszerű pontozás és napdobás sem feltétlenül nyerte el a pilóták tetszését, a repülések mindenért kárpótoltak bennünket. Repültünk a hátsó nagy gerinceken, hintáztunk a Polovnikon, anyáztunk a start előtt a bolyban, estünk-keltünk a lee-oldalon, aztán siklottunk a végtelenbe, a gólba és megszülettek a történetek. Ezeket a történeteket az is élvezhette, aki nem is hallotta az elbeszélőt, mert a kocsmaasztal feletti gesztusok egyértelműen látótávolságból is érthetővé tették a lényeget… Nagyon jól repültek a magyarok. Jó érzés volt látni az elsőbálosokat, ahogy elképedve, de élvezve, a pilon előtti 100 fős bolyozásban megpróbálják felismerni a lényeget - körülbelül olyan lehetett ez nekik, mint amikor valaki a paradicsomlevesben a betűtésztákból próbálja kihámozni a cselekményt…. Jól repültek a magyar csapatok is, az utánpótlás-versenyzők, Balczó Gazsi (Fly Away), Hant Zsolt (Fly Away), és persze a legfontosabb, hogy Juhász Kati (FairPlay) repült a lányok között a legjobban. Az, hogy nem ő nyert, az csak a szerencsétlen véletlenek összejátszása. A "nagykártyák", Szilárd és Lóri a legjobbak között szerepeltek, csak azért is megmutatva, hogy szériaernyővel is lehet jól menni! Igen, kicsit beárnyékolta a versenyt a titok, amit mi nem tudunk, de nem is értjük… Talán nem is akarjuk érteni miért van erre szükség… hogyan repülhet az egyik ernyő látványosan jobban a másik ugyanolyannál… De már ez is csak felejthető történelem... Ami megmaradt nekünk, a csodálatos hegyek (amelyeket ugyebár a Jóisten a nyolcadik napon - akkor még - jókedvében teremtett…) a tekerés a Krn felett és alatt, a Müzli hegy dobálós termikei, a Polovnik hullámvasútja, a cél a csodálatos Soca mellett… Gratulálok mindenkinek, aki ott volt és köszönöm nektek, hogy ott repülhettem veletek egy csapatban! (Simonics Péter) A beszámolót követően ejtsünk még néhány szót a Fly Away pilótáink szerepléséről: A Fly Away 2018 Távrepülő Versenyzői Utánpótlás Csapatába nagyon vegyesen érkeztek a jelentkezések - a rutinos, immár versenytapasztalattal, 100+ és 200+ távokkal rendelkező pilótáktól kezdve a csupán 2017-ben A-vizsgát, majd az idei év elején B-vizsgát is szerzett, ámde igen lelkes kezdőkig. Nos, az első évben igyekeztünk minél több érdeklődőnek lehetőséget adni - szerettük volna látni, ki, hogyan muzsikál... Az egyik fontos célállomás éppen a SerialCup volt, ahová - csak semmi pengeélezés - széria ernyőkkel érkezik minden versenyző. Kiváló lehetőség a versenytapasztalatok gyűjtésére és felmérni pillanatnyilag kinek hol a helye... 13 pilóta vett részt a Fly Away Versenyzői Utánpótlás 2018 csapatából a versenyen - Balczó Gáspár - Bondor Péter - Farkas László - Gabrieli Richárd - Gaskó János - Hant Zsolt - Herceg András - Simon Balázs - Szentmártoni Bálint - Szépe Tamás - Varga István és további 3 pilóta képviselte a Fly Away színeit, köztük Simonics Péter (csapatvezetőként) és Forgó Szilárd világcsúcstartó pilóták, illetve Halász Bence. A versenyt egy kísérleti - első sorban időalapú - pontozási rendszer szerint értékelték, ráadásként mindenkéinél egy kötelezően "dobott" nappal, amelyhez kikötésként szerepelt, hogy nem lehet az utolsó feladat. Az egyes feladatok időeredményeinek natúr összeadása jelentősen összekuszálta a hagyományos, részletekre jóval érzékenyebb pontozási rendszerhez képest a sorrendet... Sokak szerint az időalapú szisztéma még bizony pofozgatásra szorul, csapatunkat is érték "veszteségek" az új rendszerben, ám egy tény: mindenkire azonos feltételek vonatkoztak. Végeredmények: Összetett: 105 versenyző (sz)állt rajthoz a versenyben, melynek első és második helyét - nem túl nagy meglepetésre - a hazai pályán mozgó, szlovén Valič testvérek szerezték meg. Aminek viszont örülünk: a top 3 magyar eredményből kettőt a Fly Away pilótái repültek meg! A legjobb magyar eredményt összetettben a volt Magyar Bajnok és cél-táv Világcsúcstartó Forgó Szilárd hozta (Fly Away SE; Skywalk Cayanne 5 / EN-C); a másodikat Falucskai Lóránt (szintén volt Magyar Bajnok; FairPlay; Ozone Delta 3 / EN-C) az összetett 9. hellyel, a harmadikat pedig Balczó Gáspár (Fly Away SE; Skywalk Cayenne 5 / EN-C) összetett 13. hellyel. A Junior Kategóriában második helyet szerzett (11 versenyző) Balczó Gáspár - aki 2012. óta repül és korosztálya szerint lám még mindig juniornak számít - a Fly Away színeiben (Skywalk Cayanne / EN-C), ráadásként úgy, hogy a 2. és 4. taskokban első helyen végzett. Persze Gazsi úgy született, hogy a versenyzést, a sporthoz való hozzáállást örökölte a génjeiben! Volt honnan ;-) Az EN-C osztályban (71 versenyző) a Fly Away színeiben Forgó Szilárd 8. (legjobb magyar eredmény), Balczó Gáspár a a 12. helyen végzett - egyes feladatokban 4. és 5. helyeket is hozva. Kiemelésre méltó eredménnyel zárt a mezőny első harmadában Halász Bence (Nova Triton 2) és Gabrieli Richárd (Nova Triton 2) is. Az EN-B ernyők között (34 versenyző) legjobb magyarként csapatkapitányunk, volt Magyar Bajnok és Cél-táv Világcsúcstartó pilóta Simonics Péter végzett (Fly Away csapatvezető; BGD Punk) az összetett lista 4. helyén. Jól szerepeltek a Fly Away Versenyzői Utánpótlás Csapatából Farkas László (Nova Mentor 4) összetett 12. hely, legjobb feladateredmény 8. hely (task 2). Laca 2015-ben szerzett A-vizsgát és 2016-ban B-vizsgát csapatunknál, de már megrepülte az első három 100+ távját, ami jó előtapasztalatnak bizonyult a versenyekhez. Mondhatnánk, hogy a legnagyobb meglepetést talán Hant Zsolt (Nova Mentor 4) okozta: 17. hely, legjobb feladateredmény 7. hely (2x); 4-ből 2 befejezett feladat. Szép teljesítmény lenne ez "amúgy is"... Hát még, ha figyelembe vesszük, hogy Zsolt 2017-ben kezdett alapfokú tanfolyamot csapatunknál, idén teljesítette a B-vizsga követelményeit és most íme... magasra tette az a bizonyos mércét!) Ismerve azonban Zsoltot a kezdeti lépésektől, mi viszont mégsem lepődtünk meg ezen annyira ;-) A kategóriájában 23. helyen végzett Herceg András (Ozone Rush 4) legjobb feladateredménye a 4. hely volt, ami mindenképpen ígéretes! András első versenyeinek egyike ez; A-vizsgát 2015-ben, B-vizsgát 2016-ban szerzett a Fly Awaynél. A 2018. évi Serialcup eredményeit ITT BÖNGÉSZHETED |